Alle kan lære Ashtanga Yoga – også dig

Ashtanga er et ekstremt fleksibelt system af Yogastillinger.


Du kan lære det, selvom du:

  • er nybegynder
  • har dårlig kondition
  • er pensionist
  • har dårlig ryg (*)
  • er tynd
  • har det svært med fysisk træning
  • er overvægtig

(*) Hvis du har rygproblemer anbefaler jeg naturligvis, at du konsulterer læge eller specialist. Yoga kan være et supplement til genoptræning.

Gratis prøvtime

Hvor let er det?

Lige præcis så let som ingenting.
Hvis det er dér, du er.

Eller så svært, så du får pulsen højt op og sveden hagler af dig – og du bliver monstertræt efter en yogatime.

Pointen er, at hver eneste yogastilling kan laves ekstremt udfordrende eller stille og roligt.


– Forestil dig for eksempel...

at du sidder ned med begge ben strakt fremad:

Ashtanga Yoga - alle kan lære det 01 - Tanja Sofie

  • Hvis du læner dig blidt fremad og mærker et stræk på undersiden af låret, kan du vælge at stoppe der.

Ashtanga Yoga - alle kan lære det 02 - Tanja Sofie

  • Hvis du kan (uden at krumme ryggen), så læn dig nu lidt længere frem.

Ashtanga Yoga - alle kan lære det 03 - Tanja Sofie

  • Eller du kan – hvis du er meget øvet – lægge brystkassen helt ned til knæene og folde hænderne omkring fodsålerne.

Ashtanga Yoga - alle kan lære det 04 - Tanja Sofie


Ind imellem de 2 ekstremer er der et trinløst væld af versioner svingende fra blid til udfordrende.

Sådan er det med (stort set) alle stillinger i Ashtanga Yoga.

 

Det næste der sker...

– Er at du skal skifte fra een stilling til en anden.

  • Også her kan man vælge imellem en blid overgang
    – eller
  • En udfordrende Vinyasa *), der kræver koordination, styrke og smidighed.


*) Vinyasa er en mellemstilling, som gør kroppen klar til den næste stilling.

 

Prøv det selv

Hvis du har fået lyst til at prøve, kan du starte med en gratis prøvetime ved at skrive dig på vores E-mailliste:

Gratis prøvtime

Du kan også vælge at blive medlem med det samme – det foregår her >>